Intensywne prace budowlane na połączeniu ulic 1 Maja i Krakowskiej

Aktualnie, na placu budowy mającym na celu połączenie ul. 1 Maja z ul. Krakowską istotnym elementem prac jest tworzenie konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami kolejowymi oraz opracowywanie podbudów jezdni, które będą łączyć wcześniejsze ulice.

W ostatnim czasie, największym zadaniem logistycznym było przygotowanie i dostarczenie na miejsce budowy belek o długości 36 metrów, ważących każda po 15 ton. Po dotarciu na miejsce, belki zostały umieszczone w pobliżu przyczółków wiaduktu. Obecnie, prowadzone są intensywne prace przy wznoszeniu muru oporowego od strony ulicy Ogrodowej. Mur ten wykonany jest z drobnowymiarowych bloczków, a także nasypu gruntu zbrojonego.

Warto przypomnieć, że głównym celem firmy wykonawczej – Primost Południe z Będzina – jest stworzenie drogi o długości 1,2 km, która będzie się ciągnąć od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Ks. Wróblewskiego. Niedawno na plac budowy dotarły elementy konstrukcyjne nowego mostu, który ma powstać nad torami kolejowymi. Części te zostały przetransportowane z Luksemburga koleją, a potem drogą ze stacji Częstochowa Stradom. Ze względu na rozmiary belek, zestaw transportowy musiał składać się z ciągnika oraz naczepy o łącznej długości ponad 40 metrów.