29 stycznia, w środę, o godzinie 12:30, w sali sesyjnej Urzędu Miasta Częstochowy, zlokalizowanego przy ulicy Śląskiej 11/13, odbędzie się spotkanie dedykowane osobom niepełnosprawnym. Organizatorem wydarzenia jest Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych, która serdecznie zaprasza wszystkie zainteresowane osoby.
Spotkanie będzie niezwykłą okazją do uzyskania wartościowych informacji i wsparcia od przedstawicieli różnych instytucji. Wśród nich znajdą się m.in. reprezentanci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (MOPS), Częstochowskiego Centrum Świadczeń oraz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Podczas tego ważnego wydarzenia omówione zostaną kluczowe kwestie związane z pomocą osobom niepełnosprawnym. Poruszane tematy będą dotyczyły takich aspektów jak: orzekanie o stopniu niepełnosprawności, legitymacja osoby niepełnosprawnej, karta parkingowa, renta socjalna czy świadczenie wspierające. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się także o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnego funkcjonowania, rentę rodzinną, zasiłku pielęgnacyjnym, świadczeniu pielęgnacyjnym, specjalnym zasiłku opiekuńczym oraz o zasiłkach – stałym, okresowym i celowym. Dodatkowo omówione zostaną kwestie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych.