Trzy różne przedsiębiorstwa złożyły oferty na dostawę przegubowych elektrobusów dla miasta Częstochowy. Plan zakupu obejmuje dziesięć nowych autobusów elektrycznych o wymiarach od 17,5 do 18,5 metra i dziesięć stacjonarnych ładowarek o mocy co najmniej 150 kW. Wszystkie trzy oferty są zgodne z wyznaczonym przez miasto budżetem wynoszącym 46,74 mln złotych brutto.
Karsan jest firmą, która zaproponowała najtańszą ofertę na dostawę autobusów, wynoszącą 36,501 mln złotych brutto. Drugą z firm, Busnex, wyceniła swoją ofertę na kwotę 39,606 mln złotych brutto. Natomiast Solaris zaproponował najdroższe rozwiązanie, oferując swoje usługi za 44,083 mln złotych brutto.
Specyfikacje techniczne dla autobusów elektrycznych są następujące: pojemność minimum 105 pasażerów, w tym co najmniej 34 miejsca siedzące (w tym 12 z nich ma być dostępnych z niskiej podłogi) oraz jedno miejsce przewidziane dla osób poruszających się na wózkach. Moc jednostki napędowej musi wynosić minimum 230 kW, z mechanizmem rekuperacji energii oraz ogranicznikiem prędkości do 70 km/h. Oczekiwane jest także zużycie energii na poziomie maksymalnie 140 kWh na 100 km. Dodatkowo, magazyn energii powinien mieć minimalną moc 530 kWh i możliwość ładowania przez złącze plug-in.