Nowoczesna infrastruktura komunikacyjna wprowadza zmiany w połączeniach ulic 1 Maja i Krakowskiej w Częstochowie

W miejskim krajobrazie Częstochowy trwa obecnie największa inwestycja, skupiająca się na przekształceniu skrzyżowania ulic 1 Maja i Krakowskiej. Ta zaawansowana modernizacja ma za cel poprawę komunikacji pomiędzy wschodnimi i zachodnimi segmentami tego miasta.

Podobnie jak wiele innych miast, Częstochowa jest podzielona na dwie części przez tory kolejowe. Wkrótce, dzięki tej inwestycji, mieszkańcy zyskają dodatkowy most, umożliwiający przeprawę przez torowisko. Zadanie to zostało powierzone firmie Primost Południe z Będzina, której zadanie polega na stworzeniu nowego ciągu komunikacyjnego o długości 1,2 km – od ronda Mickiewicza do punktu krzyżowania ulic Krakowskiej i Ks. Wróblewskiego.

Konstrukcje nowego mostu, który zostanie wybudowany nad torami kolejowymi, zostały dostarczone koleją z Luksemburga do stacji Częstochowa Stradom. W planach jest stworzenie trzech przęseł mostowych, każde z siedmioma belkami. Belki te są wyprodukowane z samopatynującej stali, co zapewnia im niezwykłą odporność i trwałość w różnych warunkach atmosferycznych.

Oprócz budowy mostu, inwestycja obejmuje również przebudowę ronda Mickiewicza i skrzyżowania ulic Krakowskiej z ul. Ks. Wróblewskiego. Całkowity koszt projektu wyniesie około 95 mln zł, z czego blisko 60 mln zł zostało zdobyte przez miasto dzięki dofinansowaniu z krajowego programu inwestycyjnego Polski Ład.

Ostatecznie, nowa trasa mostowa zostanie wyposażona w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych. Mieszkańcy mogą również spodziewać się nowoczesnego oświetlenia ulicznego i ekranów akustycznych. Zakończenie całego projektu przewidziane jest na koniec 2025 roku.