Na Uniwersytecie Jana Długosza zakończono projekt edukacyjno-społeczny, który trwał przez cały rok, a w jego ramach przeprowadzono nietypowe akcje szkolne z wykorzystaniem tajemniczego kodu, gadżetów, filmików i sesji zdjęciowych przygotowanych przez szkołę „Reymonta”.
Logo projektu, składające się z liczb 30/2/1, przestało być zagadką w marcu tego roku. Przekaz związany z tymi liczbami dotyczył profilaktyki czerniaka skóry. Celem kampanii było zwiększenie świadomości młodzieży na temat tego rodzaju nowotworu, sposobów jego rozpoznawania, ochrony przed nim oraz sposobów leczenia. Kod był interpretowany w następujący sposób: 30 oznaczał stosowanie kremu z filtrem SPF 30, 2 wskazywało na dwie godziny bezpiecznego opalania, a 1 ukrywało konieczność wykonania jednej rocznej kontroli u dermatologa.
Drugim etapem kampanii było nawiązanie współpracy z uczelnią, gdzie odbył się cykl czterech spotkań poświęconych tematyce nowotworowej. Wzięło w nich udział około tysiąca uczniów.
Projekt powstał we współpracy Centrum Medycznego Primoderm, ZSPMiR „Reymonta”, Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Długosza oraz Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta.
Podczas uroczystego podsumowania, w którym uczestniczył prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, odbyła się również ceremonia podziękowania koordynatorom akcji.