Zlecenie przygotowania projektów budowy i rozbudowy ulic w Częstochowie przez Miejski Zarząd Dróg

Miejski Zarząd Dróg (MZD) w Częstochowie podjął decyzję o zlecaniu opracowania szeregu dokumentacji projektowych. Dokumenty te wiążą się ściśle z planowaną budową i rozbudową arterii komunikacyjnych w mieście.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowy częstochowskiego MZD, Maciej Hasik, bez przeprowadzenia takiego procesu nie sposób wyznaczyć kluczowych założeń czy oszacować przyszłe wydatki związane z danym zadaniem. Zadanie to może obejmować różne aspekty, od gruntownej przebudowy drogi, poprzez renowację chodnika, aż do konstrukcji mostowej. Hasik dalej tłumaczy, że gotowe projekty spełniają też inną istotną funkcję – umożliwiają ubieganie się o niezbędne zgody i składanie wniosków o dofinansowanie z funduszy zewnętrznych. Taka możliwość znacznie zwiększa szanse na realizację planowanej inwestycji w przyszłości.

W chwili obecnej MZD w Częstochowie pracuje nad wieloma takimi zadaniami. Projekty są już tworzone lub mają ruszyć w najbliższym czasie, w związku z niedawno podpisanymi umowami. Przewiduje się, że prace nad wspomnianymi projektami zostaną zakończone w bieżącym lub następnym roku.