Prace związane z konstrukcją połączenia ulicy Korfantego i ulicy Bugajskiej w Częstochowie postępują zgodnie z planem i wchodzą w najważniejszy etap. Dotychczas stworzona struktura, która ma na celu umożliwić nowy przejazd pod torami kolejowymi na trasie Częstochowa-Kielce, jest obecnie montowana w lokalizacji docelowej. To zadanie jest trudne do wykonania ze względu na to, że struktura waży blisko 2 tysiące ton. Przesunięcie takiego kolosa odbywa się z prędkością 1,5 metra na godzinę. Koszt całego projektu wynosi 59 mln zł, gdzie aż 30 mln zł pochodzi z funduszy zdobytych przez miasto z Funduszu Inwestycyjnego Polskiego Ładu. Reszta środków została zabezpieczona z budżetu miasta.
Kluczowy etap inwestycji jest już na horyzoncie. W tym momencie nasuwanie mostowego elementu na przestrzeń w nasypie kolejowym oraz jego integracja technologiczna z infrastrukturą PKP stanowią najbardziej efektowną część całego procesu budowy. Ze względu na to, w okresie od 4 do 17 września ruch kolejowy na linii Częstochowa-Kielce został zawieszony, a zastąpiony przez komunikację zastępczą.
W czwartek inżynierowie rozpoczęli skomplikowany proces przesuwania konstrukcji na jej docelowe miejsce. Wykorzystują do tego metodę ślizgową i system siłowników hydraulicznych. Obiekt przemieszcza się z prędkością około 1,5 metra na godzinę. Przez kilkadziesiąt najbliższych godzin konstrukcja ważąca prawie 2 tysiące ton powinna pokonać swoją 68-metrową podróż, ponieważ taka odległość dzieli nasyp od specjalnie przygotowanego stanowiska prefabrykacji, gdzie została ona zbudowana.